مسلمانان و انتخابات ریاست جمهوری سریلانکا

انتخابات پیش رو اگرچه برای همه احزاب، اقوام و گروه ها مهم است اما برای مسلمانان بویژه احزاب و سیاسیون آنها مهمتر می باشد.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سریلانکا احزاب و شخصیت های سیاسی مسلمانان بیش از پیش فعال شده و برای تاثیر بر نتایج انتخابات شانس خود را امتهان می کنند. این مهم از دو جهت قابل توجه است اول اینکه در انتخابات قبلی احزاب مسلمان با کاندیدایی ائتلاف کردند که نتیجه را به رقیب واگذار نمود و دوم اینکه بعد از انفجارات آپریل ۲۰۱۹ مسلمانان  و تشکلهای سیاسی آنها تحت فشار مخالفین و افکار عمومی علیه مسلمانان به محاق رفتند. لذا انتخابات پیش رو اگرچه برای همه احزاب، اقوام و گروه ها مهم است اما برای مسلمانان بویژه احزاب و سیاسیون آنها مهمتر می باشد. در این راستا، رشادبدیع الدین رهبر کنگره ملی کل سیلان و نماینده پارلمان، اظهار داشت که جوانان باید از خطرات قضاوت و تصمیم گیریهای احساسی و سریع پرهیز کنند و بر عهده جامعه مسلمان است که کسانی را که اینگونه عمل می کنند را متوجه سازند.

رشاد بدیع الدین در سخنرانی خود در حمایت از ساجیت پریماداسا رهبر SJB و نامزد ریاست‌جمهوری ائتلاف خلق متحد (UPFA) که در پلوموتای در ترینکومالی برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: «کشور در حال حاضر با مهم‌ترین انتخابات تاریخ خود روبروست. اقتصاد کشور، امنیت جوامع و آینده جوانان به نتیجه این انتخابات وابسته است. بنابراین، به دوره ای وارد شده ایم که باید با دقت فکر کرده و تصمیم درست بگیریم. همچنین لازم است که خود را از وابستگی به وسوسه‌ها، سخنان افراد  و تصمیم گیریهای شتاب زده حفظ کنیم.

جوانان در این مورد به بازداری بیشتری نیاز دارند. حملات عید پاک به دلیل لغزش و شستشوی مغزی چند جوان صورت گرفت. تنها پس از این حمله بود که خطر سوءظن و شک به بنیادگرایی مسلمانان افزایش یافت بطوریکه از سگ‌های جستجوگر برای بازرسی از خانه‌ها و مساجد ما استفاده کردند.

وی گفت: مدارس عربی به عنوان مراکز مشکوک آموزش سلاح تلقی شدند. مجبور شدیم قرآن کریم را پنهان کنیم. به طور ناعادلانه‌ای زندانی شدیم. چرا؟ زیرا چند جوان به وسوسه‌ها گرفتار شدند!

جوانان ما در مبارزات مسلحانه جوانان سینهال یا مبارزات آزادیبخش جوانان تامیلی شرکت نکردند. ارزش و اعتبار ما از روی وطن‌پرستی، ارزیابی می‌شود. جوانان نباید به رفتارهای احساسی این روند را مختل کنند.

وی همچنین گفت: «مهم نیست چند نفر در این انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شده اند؛ تنها دو نفر در حال رقابت هستند. رانیل ویکرمسینگه حتی در گود هم نیست. افرادی مانند علی صبری که می‌خواهد به عنوان نماینده در فهرست ملی وارد شود، در حال حمایت از رانیل هستند. چگونه می‌توان کسی را که حتی در میدان نیست، به عنوان یک بازیگر و رقیب دید؟ ساجیت پریماداسا به پیروزی نزدیک است. آنورا کومارا به یقین در این رقابت شکست خواهد خورد.»

انتخابات ریاست جمهوری سریلانکا با حضور ۳۹ نامزد شنبه ۲۱ سپتامبر برگزار می شود. سه رقیب اصلی رانیل ویکرمیسیمگه رئیس جمهور کنونی، آنورا کومار و رساجیت پریماداسا رهبر حزب مخالف می باشند که شانس بیشتری برای پیروزی دارند.

منبع:https://www.jaffnamuslim.com/۲۰۲۴/۰۹/blog-post_۹۸۵.html

کد خبر 20999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =